5 Şubat 2024 Pazartesi

Dev Blog Serileri / Alacakaranlık Serisi

2007-2011 Lise  zamanlarım sınıfa giriyorum herkesin elinde alacakaranlık serisi. Millet bitirip kitapları değiştirip bir yanındakine veriyor. Anlamsız gözlerle bakınıyorum çünkü  ben o dönemde korku gizem macera romanlarını seviyordum.(Halen böyle) Sonra devam filmlerine giderek akıma kapıldım mı evet. 

Seneler geçti ve öğrendim ki kitaplar filmlerinden de cringe ve teenage rüyası temalıymış. Kitaplarını okumadım.  Aşağıdaki yorumlar sadece filmlerini izlemiş birinin yorumları olacak. Filmleri izlerken neler hissettiğimi yazmak istedim. Kitaplarını okusam çok sıkılacağımı biliyorum ama ileride belki hayattan daha da sıkılmak için şans verebilirim. Bu yazı aksine gömmek için değil neden canım sıkılınca senede bir alacakaranlık açıp izliyorum açıklaması. Bu filmler ve kitaplar çıktığı zaman liseli olan tayfa günümüzde nostalji için açıp açıp izliyor. İnsanların çöp ıyyy demesine de hiç anlam veremiyorum. İzliyoruz kardeşim sana ne? Neyse sakinim.

Bu serinin benim için en önemli yanı müziklerinin çok çok iyi olması. Asla hakkını yedirmem. Geçelim yorumlarıma.

1-Twilight

İlk film diğerlerine göre daha sevilesi geliyor bana. Bella'nın sıkıcı ve normal bir liseli olması hiçbir şeyden haberi olmaması mesela. Bana hangi yöne gitmesi gerektiğini bilmeyen yönlendirilmeye çok açık bir kız gibi geliyor. (Kim lisede aklı başında ki) Edward daha çok ne istediğini biliyor gibi. İzlerken aşk sahneleri değil de bir insanla bir vampir nasıl sevgili oluyor diye fantastik yönünü düşünmek hoşuma gidiyor. (Kitaplarda Bella daha çok herkese üsten bakan ben farklıyım ben değişiğim ben ben ben diye geziyormuş)

 Evet tonla cringe sahne bulunuyor. Edward'ın Bella'nın düşüncelerini okuyamaması duruma yapılan mimler aşırı komik. Bella'nın beyni o kadar boş ki o yüzden bir şey duyamadığı gibi. Alacakaranlık estetiği sanırım benim en çok izlememe neden olan. İlk filmde karanlık / yağmur / fantastik ögeler / özel güçleri / vampirler / ilk tanışma /ailenin vejetaryen takılması daha çok ilgimi çekiyor.


2-New Moon

İkinci filmde Edward Bella'dan ayrılırsa kızın hayatının normale döneceğini vampir sorunlarından uzaklaşacağını düşünerek kasabayı terk ediyor. (Kızın başına Victoria gibi belayı saldıktan sonra kaç aynen)  Aslında kurt adam olan ama kendisinin de yeni öğreneceği Jacop ile arkadaşlıkları başlıyor. Bu filmi sinemada izlemiştim. Daha birincisini izlemedim o zamanlar, sen niye filminin 2 sine gidersin ki? Anlamamıştım bile kim ne değil diye. Jacop ile yakınlığını sevsemde ona eziyet çektirdiği ve bencillik yaptığı ortada Bella'nın. 

Peki ya siz team Edward mısınız yoksa team Jacop mu? Herkes bu filmden sonra başladı gruplaşmaya. Filmleri tekrar tekrar izlerken aslında Bella'yı en çok seven kişinin Edward olduğunu düşündüğüm için team Edward'ım.Volturi sahneleri / kurtlar / Bella'nın 1. filme göre daha iyi oyunculuğu / Edward serenatları hoş yerler.



3-Eclipse

Victoria'nın yeni doğan ordusu yaratıp Bella'nın üzerine saldığı devam filmi. Volturi afk btw. Herkesin Bella'ya sinir olduğu replik bu filmde. Jacop seni seviyorum ama Edward'ı da seviyorum seçersem Edward seçerim hıh. Üzgünüm Bell bu sahnelerden sonra herkes tarafından doyumsuz ergen olarak ilan edildin. 

Kurtalar ve vampirlerin ortak çalışması / Roseline ve Jasper'ın arka hikayelerinin gösterilmesi /  Alice ve Carlisle tatlış ve destekleyici halleri filmi idare eder kılıyor.





4-Breaking dawn part 1

Bella'nın düğün-balayı-hamile kalması-doğurması filmi. Tekrar izlediğimde en az sıkıldığım film bu. Olaylar o kadar çabuk oluyor ki ne olduğunu anlamadan hop bitiyor. Balayı sahnelerinde aşırı cringe yerler var. Hamile kalıp evde takıldığı kısımlar daha iyi.  Edward'ın bebek seni öldürecek sensiz yaşayamam eğeğeğ diye ergenlik atakları geçirdikleri kısım komik. Madem böyle tehlikeliydi vampir yapıp en başta kızı takılsaydın rahat rahat. Bu kurtlarında işi gücü yok mu anlamıyorum ki sadece Bella'nın etrafındalar bi gidin ya.

Roseline bebişi koruması / Jacop'un hmm sizde aileymişsiniz demesi (4. filmde farketmen iyi oldu) / Edward ve Jacop en yakışıklı halleri bence bu filmde.


5-Breaking dawn part 2

 Bella vampir oldu-çocuğu doğurdu-Jacop çocuğa mühürlendi-Volturi vay efendim siz nasıl ölümsüz çocuk yaparsınız- Tanıklar toplanır- Meşhur Volturi / iyi vampirler savaş sahnesi-kapanış.
Tanıkların ve yeteneklerinin  olduğu sahneler güzel en azından daha az cringe. 
Alice ve Carlisle olmasa bu aile ayakta durabilir mi sanmam. Bir bunlar sorun çözücü.

Kitaplarda sürekli Bella'nın ne kadar özel olduğu farklı olduğu gözümüze sokuluyormuş bu filmde de öyle cidden. Kalkan mı atacak hemen öğrenir en iyisini yapar. Tamam kız en main sensin. Hı.
Evet senelik Alacakaranlık izleme serisi tamamlandı. Bu sene böyle yazmak içimden geldi.  En ergen dönemimizde sevip bağrımıza bastığımız vampir ve kurtlara bu dönemlik anı saygı duruşumuzu  tamamlayıp uzaklaşıyoruz. 

2 yorum:

  1. hahaa çok şeker anlatmışsın yaa :) ilerde hayattan daha da sıkılmak için okurum diyon ha haaa sıkılıyon yani haa haa :) çok iyi yaa bu düşüncen, sevdiklerini yaz hep tamam mııı :) bence de ilki en güzeliydi :) sinemada izlemek ne güzeldi bunları bi de açlık oyunları :) o da aynı zamanlaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin deep. Evet ya sinemada izlemek o zamanlar çok güzeldi. Kimse okumasa bile yazmayı çok seviyorum, kendi fikirlerimi somut bir şekilde görmek hoşuma gidiyor sanırım. Yazmaya devam edeceğimm. Açlık oyunlarını da ekleyim bir ara iyi söyledin valla :)

      Sil